27 de gen. 2009

Fins on hem arribat

EFE México
Actualizado domingo 25/01/2009 10:40 horas

Michelito, el niño torero mexicano de 11 años, rompió el récord Guinness al matar seis novillos, cortó dos orejas, dio dos vueltas al ruedo y salió en hombros de la plaza mexicana de Mérida.
"Estamos muy felices y Michelito está muy emocionado por la corrida de esta tarde debido a que unas 200 personas lo sacaron en hombros después de su faena", explicó Lagravere, quien es el apoderado legal del niño torero.
La madre del menor, Diana Peniche, explicó que aunque en un principio las autoridades habían cancelado la corrida por una queja presentada por la Comisión Estatal de Derechos Humanos, se logró demostrar que todo estaba en orden.
El organismo de Derechos Humanos de Yucatán había argumentado que la queja se había formulado debido a que el festejo taurino ponía en riesgo la vida del menor. La polémica suscitada ha sido mayor aún fuera de México, especialmente entre colectivos de defensa de la infancia.
Los padres afirmaron que su hijo rompió el récord Guinness "sin ningún contratiempo" al encerrarse y matar a los seis novillos y obtener los dos apéndices, "aunque pudieron haber sido tres". El propio Michelito ha declarado, tras el festejo, que está "contento por el triunfo".
También indicaron que a la corrida asistieron dos funcionarios de la Fiscalía para la Defensa del Menor y la Familia, quienes comprobaron que el niño no corría peligro ni físico ni psicológico, y "se fueron muy sorprendidos".

Però haviam, fiscalia de la defensa del menor i la família?? Drets humans?? perdoneu-me però, i els drets dels animals? i perdoneu-me però, un nen que MATA animals té dret de viure ell?no se l'ha de castigar? és que tot això em supera, quina mena de récord guiness és aquest?
I el nano orgullòs, i els seus pares també, i ja té programades més corridas.. és surrealista.. fins on arribarem..

El padre del niño torero adelantó que Michelito ha sido invitado para participar en otros eventos próximos, entre estos con el rejoneador español Pablo Hermoso de Mendoza el 1 de febrero en Veracruz. Asimismo, tiene invitaciones para ir a Panamá en los próximos meses y a Portugal en verano.
Michelito, que lleva ya toreados más de 60 festejos taurinos, dio su primer capotazo con 4 años, se presentó en público a los 5 y mató un becerro a los 9.
Además de torear en México, lo ha hecho en Francia, país del cual es nativo su padre, y en Lima, en la Plaza de Acho, el coso más antiguo de América, donde después de matar cuatro novillos salió a hombros por la puerta grande.
Algunos sectores han criticado que un niño de su edad toree, pero su progenitor siempre ha argumentado que cumple con las normativas legales y que es decisión del propio Michelito.

7 comentaris:

Assumpta ha dit...

Hola!!

Em semblen una bestiesa les "corridas de toros", em sembla una bestiesa cruel fer patir els animals així... i em sembla que uns pares que han educat al seu fill perquè surti d'aquesta manera i es jugui la vida així (ell) i gaudeixi fent patir i matant als animals, els haurien de prendre la patria potestat de la criatura.

Ara bé... aquesta frase teva "un nen que MATA animals té dret de viure ell?" no et sembla una mica exagerada?

Que li faries? Si et planteges si té dret a viure... el mataries? Estic al·lucinant...

És un NEN i l'han educat malament... però bé, tampoc mataria als pares, eh?

Perdona si t'he interpretat malament :-))

Striper ha dit...

Fins l'absurd , es una vergonya.

Anna ha dit...

ui assumpta, sisis, tota la raó, el nen no té la culpa, vaig escriure-ho en calent, però en quan als toreros, jo sempre ho dic, tots morts. em sap greu, però penso que els toreros no tenen dret de matar i ells seguir vivint, és a dir, jo sempre dic, quan un toro agafa un torero.. tan de bo t'hi haguessis quedat. és la meva opinió. Ara potser amb un nen, tens raó, és culpa de l'educació que ha rebut. perdona si t'he ofès.

pluja ha dit...

Realment és impressionant aquesta notícia. Crec que és un problema cultural. El nen és nen i com a tal reprodueix models que veu i fa allò que després sap que tindrà reconeixement per part dels adults. De manera que en certa manera no deixa de ser una víctima. El que és fotut és que es tracti els animals d'aquesta manera. Entenc la teva reacció anna perquè jo també m'encenc quan veig coses com aquestes!!

zel ha dit...

Mare de déu senyor déu meu, que diu la meva mama, quina bestiesa, és que no té qualificatiu...Ja ho diuen que hi ha bojos de tota mena, però algún l'haurien de tancar....

Ah, me'n torno a veure l'Anna....

J.M. ha dit...

Deplorable.

JRoca_Font ha dit...

És indignant, brut i fastigós. I hauria de ser ilegal.
Salut